Jak nanieść nadruk na odzież reklamową?
Wybór metody druku zależy od wielu czynników, takich jak ilość odzieży, rodzaj grafiki i budżet. Warto więc poznać różne możliwości, aby wybrać metodę jak najbardziej dopasowaną do konkretnych potrzeb. Przeczytasz o tym w poniższym artykule.
Popularne metody drukowania na odzieży
W procesie sitodruku farba przenoszona zostaje na materiał za pomocą sita. Metoda ta sprawdza się przy drukowaniu dużej ilości odzieży w krótkim czasie. Innym sposobem jest transfer termiczny. Polega on na drukowaniu grafiki na specjalnej folii, a następnie przenoszeniu jej na odzież za pomocą prasy termicznej. Z kolei druk cyfrowy sprawdza się przy nanoszeniu na odzież skomplikowanych wzorów i obrazów, ponieważ pozwala na drukowanie grafiki bezpośrednio na odzieży. Kolejną metodą jest nadruk sublimacyjny idealny do drukowania na poliestrze. Polega on na przenoszeniu grafiki na specjalne arkusze papieru, a następnie kopiowaniu jej na odzież za pomocą prasy termicznej.
Czym wyróżnia się nadruk sublimacyjny spośród innych metod?
Przy zamówieniach krawatów z nadrukiem często polecamy naszym klientom wykorzystanie w tym celu metody sublimacji. Jej zaletą jest brak ograniczeń w kolorystyce i bardzo duża odporność na uszkodzenia – nadruk nie zejdzie bez względu na liczbę prań. Nie ma też limitu wykonania nadruków, może to być nawet tylko jedna sztuka w różnych wariantach kolorystycznych. Haft cyfrowy niestety nie sprawdza się przy małych rozmiarach, ponieważ nie jest czytelny, a jego obrzeża są często pofałdowane. Z kolei sitodruk i transfer termiczny wymagają idealnie równego podłoża do uzyskania właściwego efektu, a nadruk niszczy się w wyniku prania. Druk bezpośredni na tkaninach musi być natomiast poddany specjalnej impregnacji, co wpływa na wzrost kosztów i limity minimalnej produkcji.